Çok Bulutlu 27.7ºC Ankara
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kahramanmaraş
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kilis
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Şanlıurfa
  • Şırnak
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak
Bilim Teknoloji
AA 19.07.2020 14:09

Oyun geliştirme sektörü altın çağını yaşıyor

Koronavirüs salgını nedeniyle birçok sektörde küçülme görülürken, oyun geliştirme sektörü "altın çağını" yaşıyor.

Oyun geliştirme sektörü altın çağını yaşıyor
[Fotoğraf: Getty]

Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Erkin, COVID-19 salgını sonrasında kısıtlanan sosyal faaliyetler dolayısıyla oyun sektörünün ortaya koyduğu ürünlere ilginin ciddi biçimde arttığını söyledi.

Bu ilginin oyun geliştiren bütün firmaları olumlu etkilediğini vurgulayan Erkin, sektördeki firmaların kısa sürede evde çalışmaya da adapte olduğunu ve bu anlamda da bir sorun yaşamadıklarını anlattı. Erkin, şöyle konuştu:

"Firmalar evden çalışmaya geçince çok daha verimli iş yapmaya başladı. Bazı firmalar her yıl en az 1 ay evden çalışmayı gündemine aldı. Oyun geliştiriciler herhangi bir sermaye yatırımına ihtiyaç duymuyor, bir fabrika gibi ham madde ithal etmiyor, gümrükleme gibi olgularla karşı karşıya değil. Geliştirilen bir ürün internete koyulduğunda dünyanın her yerine hızlı ve kolay şekilde ulaşıyor. En önemli kaynağımız olan insan kaynağını evlerinden, yenilikçi uygulamalar üzerinden koordine ederek çalıştırdığımızda, hızlı ve verimli şekilde yeni düzene ayak uydurabildiğimizi gördük. Geleneksel firmalar yeni düzene geçmekte zorlanırken, üretim için işçilerin bir arada olmasına ihtiyaç duyarken biz yeni düzene kolayca ayak uydurduk ve öne çıktık."

"Türk oyun sektörü de aynı ivmeyle büyüyor"

Bu süreçte devlet desteklerinin artarak devam ettiğini belirten Erkin, "2020 yılı için küresel olarak oyun sektörü büyük bir ivmeyle büyürken Türk oyun sektörü de aynı ivmeyle büyüyor. Pek çok sektör küçülürken büyüyen bir sektör olarak hizmet ihracatına katkı veriyoruz. Devletin doğru bir stratejiyle sektörü desteklemesinin meyveleri de böyle bir dönemde toplanmış oluyor" dedi.

Salgına karşı kısıtlamaların uygulandığı süreçte pek çok yerli geliştiricinin evlerinden şirket kurduğunu anlatan Erkin, şunları söyledi:

"Bu anlamda Ticaret Bakanlığı tarafından yürütülen elektronik şirketleşme çalışmalarının da sektör ve ülke için ne kadar önemli olduğunu görmüş olduk. Öğrenciler ve yeni mezunlar evden çıkmadan ürün üretip satmaya başladılar. Yakalanan olağanüstü başarıların etkisiyle oyun sektöründe çok sayıda yeni ürün ve şirket çıktığını görüyoruz."

TOGED Yönetim Kurulu Başkanı Ali Erkin / Fotoğraf: AA[TOGED Yönetim Kurulu Başkanı Ali Erkin / Fotoğraf: AA]

"Hedef, ihracatta 2,5 milyar doları aşmak"

Erkin, ortaya konulan performansa bakıldığında oyun geliştirme sektörünün bu yıl için ihracat hedeflerini aşmasını beklediklerini dile getirerek, "Sektör olarak 2023 hedefimizi 2,5 milyar doları aşmak olarak belirledik. Bu hedef doğrultusunda başlatmış olduğumuz ihracat seferberliğimiz ile 5 yıl önce 400 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaştık, sonraki yıllarda ise ihracat miktarımızı yıllık olarak yüzde 30’un üzerinde artırmayı başardık. Bu gelişim dikkate alınırsa hedeflerimize emin adımlarla ilerlediğimizi söyleyebiliriz" dedi.

"Türk oyun geliştirme sektörüne destek olmayı sürdüreceğiz"

Uluslararası alanda Türk oyunlarının beğeni gördüğünü, Türk şirketlerinin yakından izlendiğini vurgulayan Erkin, şunları anlattı:

"Uluslararası firmaların Türk oyun teknolojilerine yönelik yeni ortaklık ya da satın almalarını önümüzdeki dönemde de beklemeliyiz. Türkiye kıyaslandığı ülkelerden maliyet anlamında çok daha ucuz. Yazılımın diğer alanlarında da dünyanın en büyük firmaları Türkiye'de şirket satın alma ya da yerleşke kurma arayışında. Artık uluslararası arenada saygı duyulan markalarımız var ve ülke olarak bu değerlerimizle öne çıkıyoruz. Ticaret Bakanlığımızın destekleri ile katıldığımız uluslararası organizasyonlarda, markalarımızı yurt dışındaki yatırımcılarla buluşturup, büyümelerine destek olduk. Yakaladığımız bu ivmenin artarak sürmesi için TOGED olarak Türk oyun geliştirme sektörüne destek olmayı sürdüreceğiz.”

Fotoğraf: AA[Fotoğraf: AA]

"Şirketlerimizin insan kaynağı ihtiyacı var"

Ali Erkin, sektörün insan kaynağı ihtiyacına dikkat çekerek, üniversitelerin buna cevap vermekte yetersiz kaldığını söyledi.

"Oyun teknolojileri ve yazılım geliştirme şirketlerimizin inanılmaz bir insan kaynağı ihtiyacı var" diyen Erkin, "İnsan kaynağı anlamında sektörde ciddi bir rekabet var. Bu anlamda üniversitelerden beklentimiz büyük. Nitelikli insan kaynağına oyun teknolojileri ve yazılım sektöründe büyük fırsatlar bulunuyor. Ayrıca yeni mezunlar kuracakları şirketlerle ülke ihracatına katkıda bulunma imkanına da sahip" dedi.

Sıradaki Haber
Pars 6x6 Mayına Karşı Korumalı Araç 2021'de envantere girecek
Yükleniyor lütfen bekleyiniz